My gaming rig

A place For General Chit Chat Etc
User avatar
Posts: 10016
Joined: Sat Feb 28, 2009 9:05 pm
Location: Tenambit, NSW

Re: My gaming rig

Postby Holden202T » Sat Apr 14, 2018 3:17 pm

nice work man, love the dash mods!

User avatar
Posts: 357
Joined: Thu May 09, 2013 6:50 pm

Re: My gaming rig

Postby hsv08 » Wed May 02, 2018 8:10 pm

Just little updates lately.

Got an old centre console lid I hate floating around to fill the void in the top of dash, made it look all nice with some carbon wrap

DAEC7575-F7ED-4C0C-8C4B-76EAD97A90C3.jpeg


Also got some more gauges.
Water temp (running with a resistor on the sender wire to “fake” a temp as the games don’t output water temp)
Battery voltage (measures voltage at PSU)
And boost (works with turbo vehicles and shows TPS value in non turbo vehicles)

AFAF3F29-FC62-4A39-BB5D-D53CE83A00D3.jpeg



Also replaced steering wheel with a race type one and cut up the original wheel to use as a boss kit :lol:

46ED4FE7-ABFB-4D6B-8953-6A9F4342F397.jpeg


image.jpg
Last edited by hsv08 on Wed May 02, 2018 8:33 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Posts: 357
Joined: Thu May 09, 2013 6:50 pm

Re: My gaming rig

Postby hsv08 » Wed May 02, 2018 8:23 pm

Built the first switch box for it that incorporates the toggle switches for

Power supplies 1 & 2
Gauges
Lighting
Fans

28DF272C-38BB-4012-84C2-8148959CE095.jpeg


image.jpg


626E5C52-C001-4092-A23A-2B4755E026F6.jpeg


And before you ask, yeah they are actually hooked up as it gets super hot so flick the fans on and the air blows through the vents at your face haha

3F4DFDB8-B4CD-40CB-B3D6-A3C2DE3517B5.jpeg

User avatar
Posts: 357
Joined: Thu May 09, 2013 6:50 pm

Re: My gaming rig

Postby hsv08 » Wed May 02, 2018 8:27 pm

Have now also removed the old seat, used the rails and fixed the bucket in. Also makes me realise just how fat my ass is getting trying to get in and out of it lol
781649AB-4EC0-4EC6-9D01-2BE432ABC413.jpeg


5D075585-21DE-4CDB-A6C9-B4E9C3139B99.jpeg


FBA90A1E-B07D-4EEE-B609-AFE914F0CFA1.jpeg

User avatar
Posts: 357
Joined: Thu May 09, 2013 6:50 pm

Re: My gaming rig

Postby hsv08 » Wed May 02, 2018 8:32 pm

still need to finish the sill trims but atleast it’s better than it was

7C9EF40C-E03C-41B5-996B-63B726EAB8F2.jpeg


7B9A721F-1D71-4810-B432-26F1C3C5DB7A.jpeg


8966F815-BEC7-417D-B906-5087C6CF525A.jpeg


E835E8C3-3836-47D0-B4D3-EF535CA4659B.jpeg


5588C6E6-30C6-4B26-A451-97CC595D5C4C.jpeg

User avatar
Posts: 1570
Joined: Tue Apr 26, 2011 9:52 pm

Re: My gaming rig

Postby psyolent » Wed May 02, 2018 9:34 pm

that is bloody fabulous mate. damn well done.
Cheers,
Greg aka Sir Burnie Tanington

VX1 Berlina V6, VT1 Berlina V6 (Track), VN1 S V6, Hilux RN105 GMV8, Ford XP 170.

User avatar
Posts: 5315
Joined: Sat Feb 28, 2009 8:38 pm
Location: Wellington NZ

Re: My gaming rig

Postby delcowizzid » Wed May 02, 2018 10:35 pm

I liked the old commi wheel it suited the rest lol but still cool lol
If Its Got Gas Or Ass Count Me In.if it cant be fixed with a hammer you have an electrical problem

User avatar
Posts: 357
Joined: Thu May 09, 2013 6:50 pm

Re: My gaming rig

Postby hsv08 » Thu May 03, 2018 8:44 am

Thanks, yeah the commy wheel was ok, but it was such a large diameter the poor young fellas have to swing off it to turn. And was really heavy and hard on the peripherals. But looked cool haha

Site Admin
User avatar
Posts: 6396
Joined: Sat Feb 28, 2009 8:34 pm

Re: My gaming rig

Postby antus » Thu May 03, 2018 10:20 am

Excellent work, best homebrew ive seen.
Have you read the FAQ? For lots of information and links to significant threads see here: viewtopic.php?f=7&t=1396

User avatar
Posts: 1570
Joined: Tue Apr 26, 2011 9:52 pm

Re: My gaming rig

Postby psyolent » Sat Jul 25, 2020 4:14 pm

Sorry for the ancient thread dig.
Hey HSV08. I got the VT tach working in the VT cluster today. Using Sim hub, take D9 from the Arduino, put through a diode ; other end of diode drop to ground via a 470 ohm resistor and send to pin 18 on the cluster. Speedo next :)
Cheers,
Greg aka Sir Burnie Tanington

VX1 Berlina V6, VT1 Berlina V6 (Track), VN1 S V6, Hilux RN105 GMV8, Ford XP 170.

Previous

Return to Off Topic

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests